Ons het al almal daardie klein handelsmerksimbole, die klein ® en ™, langs die handelsname en logo’s gesien wat ons in ons daaglikse lewens verwelkom het. Maar hoekom is daar twéé simbole waar ‘n enkele een sou kon werk? Die antwoord is eintlik baie eenvoudiger as wat jy dalk dink.

Om iets uniek te skep, neem tyd en passie, en vereis dikwels dat ‘n mens ‘n paar keer terug gaan na die tekenbord. Dit maak dus net sin dat jy die unieke aspekte van jou besigheid, handelsmerk of produk wil beskerm. En as ‘n sakevaardige individu, wéét jy, jy kan – danksy intellektuele eiendomsreg en handelsmerke. Maar die handelsmerk van hierdie unieke elemente, of dit nou ‘n woord- of ontwerpmerk is, kan op twee maniere bewerkstellig word – wat ons na twee simbole lei.

Ongeregistreerde handelsmerke ™

Die handelsmerksimbool wat die maklikste herken word, is waarskynlik die ™, wat gebruik word vir ongeregistreerde handelsmerke (ook bekend as gemeenregtelike handelsmerke). Die ™-simbool dui aan dat ‘n sekere element aan die spesifieke besigheid/handelsmerk/produk behoort, maar nie amptelik by die Kommissie vir Maatskappye en Intellektuele Eiendom (CIPC) geregistreer is nie.

Sodra die oorspronklike element geskep is, behoort die intellektuele eiendomsreg outomaties aan die skepper – dit is nou as die element werklik uniek is. Maar in ’n wêreld waar daar “niks nuuts onder die son” is nie, om die skrywer van Prediker aan te haal, kan jy nie die feit ignoreer dat ’n ander onderneming dalk met dieselfde of ten minste soortgelyke elemente vir hul produkte of besighede vorendag gekom het nie. Dit is waar die konsep van welwillendheid inkom.

Om jou handelsmerkeienaarskap te verseker, moet jou unieke element ‘n reputasie verdien, waar die publiek (insluitend beide bestaande en potensiële kliënte) die element met jou handelsmerk assosieer. Die merk se reputasie moet deel vorm van die klandisiewaarde van die besigheid (d.w.s. ‘n ontasbare bate vir die besigheid wees) en nie ‘n onafhanklike bestaan ​​geniet nie. Jy kan byvoorbeeld nie eienaarskap van ‘n bestaande kunswerk verkry nie aangesien dit reeds outonoom bestaan ​​en ‘n reputasie buite jou besigheid het.

Die gebruik van ‘n ongeregistreerde handelsmerk is heeltemal moontlik en redelik algemeen, maar met gemeneregtelike handelsmerke vereis die klandisiewaarde van die merk dat die IP-eienaar voortdurend die gebruik van hul handelsmerk moet polisieer om te verseker dat die gebruik van ‘n soortgelyke merk nie groter publieke herkenbaarheid verdien nie. Sodra ‘n ander besigheid se gebruik van die merk ‘n groter publieke teenwoordigheid verkry, sal die welwillendheid van die merk by hulle berus, en jy, as oorspronklike skepper, kan uiteindelik die reg verloor om die element te gebruik.

Om jou handelsmerk se reputasie te bewys, kan egter heeltemal vermy word deur jou handelsmerk amptelik by die CIPC te registreer.

Geregistreerde handelsmerke ®

Die ®-simbool word gebruik sodra ‘n handelsmerk wettig by die CIPC geregistreer is. Die grootste voordeel van ’n geregistreerde handelsmerk is dat dit jou bewyse van prima facie van eienaarskap bied, wat beteken dat ongeag hoe klein jou handelsmerk se reputasie in die openbare oog mag wees, jy volle eienaarskap van die handelsmerkelement(e) behou.

Behalwe vir volle eienaarskap, help handelsmerkregistrasie ook om regsbeskerming te vereenvoudig. Anders as hul ongeregistreerde eweknieë (wat deur die gemenereg beheer word), word geregistreerde handelsmerke deur die Wet op Handelsmerke beheer, wat ‘n omvattende en gefokusde wetgewende grondslag vir handelsmerkgebruik in Suid-Afrika bied. Dit vergemaklik die afdwinging van jou handelsmerk aangesien jy uitgebreide, handelsmerk-spesifieke voordele geniet wat buite die bestek van gemenereg val.

In beide gevalle, geregistreerd of ongeregistreerd, bied handelsmerke besighede en entrepreneurs die geleentheid om die unieke elemente te beskerm wat hul besighede, handelsmerke en produkte van die res laat uitstaan. En in ‘n wêreld waar daar niks nuuts onder die son is nie, moet jy alles in jou vermoë doen om iets unieks te beskerm en dit nie ligtelik opneem nie.

Hierdie is ‘n algemene inligtingstuk en moet gevolglik nie as regs- of ander professionele advies benut word nie. Geen aanspreeklikheid kan aanvaar word vir enige foute of weglatings of enige skade of verlies wat volg uit die gebruik van enige inligting hierin vervat nie. Kontak altyd u regsadviseur vir spesifieke en toegepaste advies.

Leave a Reply

Your email address will not be published.